tisdag 2 juni 2009

Jag odlar helst pälsdjur

5 kommentarer:

my sa...

Ha-ha... jag odlar nog också helst pälsdjur.
Jag har 2 kattmonster, tyvärr är de för rädda för att gå ut. Hankatten "dör" dessutom om vi tar ut honom. Välter omkull liksom. Tydligen döjobbigt alltså? Solen på balkongen är däremot jätteskön.

knas sa...

Tyvärr kan jag inte ha pälsdjur, min sambo är allergisk. Då är det tur att det finns en koloni-katt som kommer och hälsar på när det är sommar! Hon har ett riktigt hem att gå till också när det regnar eller är för kallt i kollo, och det känns bra att veta.

Välter omkull? Det var intressant, det skulle jag vilja se. Bli stel som en pinne och springa in i första bästa buske har jag sett innekatter göra, men inte välta omkull..

my sa...

Min dotter är allergisk, men hon tål våra katter. De heter Cornish Rex... OBS! inte nakenkatter. Men med ”fårpäls”, de har inte samma proteiner i pälsen som ”vanliga” katter. Det är tydligen det där proteinet som allergiker inte tål.
Hörde att du och min kompis Anna-Sara hade ”träffats” :-) small world.

Jonna sa...

åååå va fin bild!!!!!

knas sa...

Cornish Rex, det ska jag undersöka. Fast jag hade hund när jag träffade min karl, en rolig härlig blandras som hade ganska allergivänlig päls med underull. Det fungerade inte, tyvärr. Största sorgen någonsin.

Nu får vi en unge, och det blir spännande. Jag har ju hoppats ganska länge på att det skulle bli ett pälsdjur, men efter några ultraljud inser jag att det inte är det, men kinderna är misstänkt hamsterstora.